Firma Pure, założona przez znanego w kręgach F1 Craiga Pollocka, zmuszona została do wstrzymania swojego projektu nowych jednostek napędowych V6 turbo, które miały pojawić się w F1 od sezonu 2014.
Powodem przerwania powstałego w minionym roku projektu jest brak odpowiedniego finansowania.„Sytuacja jest bardzo prosta” mówił dla Autosport.com Pollock. „Inwestor jest z USA, ale finansowanie musi pochodzić z Unii Europejskiej, jako że władze Szwajcarii naciskają na to ze względu na sytuację podatkową.”
„Spodziewamy się zapewnić finansowanie, które będzie pochodziło z Unii Europejskiej do końca lipca.”
Zapewnienie funduszy jest kluczowe do przetrwania Pure, jednak dyrektor techniczny firmy, Gilles Simon przesłał email do swoich dostawców przepraszając za zaistniałą sytuację i potwierdzając , że z dniem 1 sierpnia działania fabryki z Kolonii muszą zostać wstrzymane.
27.07.2012 19:47
0
Może i lepiej, pozostaną w F1 silniki te które są, a nie jakieś będą tam wymyślać.
27.07.2012 19:54
0
przewidywalem że będzie bubel jak z usf1 ale co ma do tego szwajcaria ?
27.07.2012 19:57
0
tam jest siedziba spolki
27.07.2012 19:59
0
Nic. Niewiem JAKIM PRAWEM SZWAJCARIA SIĘ DO TEGO WTRĄCA?! Przecież tam nie ma wyścigu F1. Gdzie w F1 swój udział ma Szwajcaria?
27.07.2012 20:01
0
AHA. Sorki Kempa007
27.07.2012 20:02
0
AHA. Sorki Kempa007. Przeczytałem to później.
27.07.2012 20:06
0
Cały czas jestem za jednostkami V8 i nikt mnie nie przegada.
27.07.2012 20:06
0
oszczędności kryzys a bilety po 100 eurasów za sam wyścig / na green/
27.07.2012 20:08
0
powód może być bardziej prozaiczny - nie mają zamówień. Po co pracować nad silnikiem klasy F1 skoro nie będzie nabywcy? Tak naprawdę nie wiemy jakie są plany zespołów okupujących dól stawki. Koszty mają wzrosnąć, a gwarancji co do parametrów napędu chyba nie ma. Cosworth nie zapewnił odpowiedniej jakości silników - szybko traciły katalogowe parametry. Williams odczuł ten fakt najbardziej. Obecny sezon jest bardzie miły dla oka:)
27.07.2012 20:09
0
Może to pokrzyżuje zielonym plany zniszczenia F1.Jednak oprócz tego ''plebsu'' kasę mają koncerny, i to jest najgorsze.Poza tym ''zielona'' KE, której człowiekiem jest Todt nie da zginąć takim firmom.Jeśli nic się nie zmieni koniec Formuły jest bliski...
27.07.2012 22:37
0
Powinni zrobić specjalną strefę ekonomiczną i byłoby po problemie.
28.07.2012 09:30
0
niech wracają V12
28.07.2012 10:20
0
@Kamil-F1 - no siemanko. Widzę ,że przeniosłeś się ze swoją krucjatą na inny portal i ani trochę się nie zmieniłeś. Pozdro od fracky Zgadzam się z @6q47 - jeżeli są surowce, są pieniądze ( UE) , jest sprzęt i ludzie do produkcji, to tylko brakuję zamówień. @scortes Niech wróci jeszcze lampa naftowa, wychodek, sterowiec, piec kaflowy i inne relikty przeszłości.
28.07.2012 10:37
0
@13. fracky No nie! Najpiewr twój kolega olek przywlókł się za mną na WM a teraz ty tutaj. Nigdzie już chyba nie ma spokoju. Z resztą nie zamierzam z tobą rozmawiać na jakikolwiek temat, mimo że tu już chyba nie masz ''znajomości'' z moderatorem.
Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!
zarejestruj się